"Sorun"ları Felsefece Çözmek

("Sorunları Felsefece Çözmek; Mavi Yeşil Dergisi, Sayı 113, Eylül-Ekim 2018)



“Bir toplumun ulaşabileceği 
en yüksek, en insani makam, 
felsefileşmiş medeniyet merhalesidir"

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde Türk dili ve edebiyatı bölümü birinci sınıf öğrencisi olduğum yıl kitaplarıyla yeni yeni tanıştığım ama kendisini görme fırsatını o zamana dek yakalayamadığım Teoman Duralı’nın felsefe bölümü son sınıf öğrencilerine dil felsefesi dersi verdiğini duyar duymaz ilk dersine koşturmuş ve hocanın rızasını almadan başka bölümden derse katıldığım anlaşılmasın diye amfinin arka sıralarına yerleşmiştim. Ders bittiğinde not tutmaktan sağ elim ağrıyordu, zira hayatım boyunca hiç bu kadar dolu dolu geçen bir derse katılmamıştım. O dönem derslere aksatmadan katılmakla kalmayıp bütün kitaplarını okudum. Daha sonra bir dergi için kitaplarına dair bir röportaj yapmak için bir yıl boyunca hocanın müsait bir vaktini kovaladığımı hatırlıyorum. Derinlemesine düşündüren kitapları sevenler ve onun çalışmalarını henüz okumayanlar için bu yazıda onun bir kitabını tanıtmaya çalışacağım.

AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIDAN YAZININ DEVAMINI OKUYABİLİR VEYA YAZIYI İNDİREBİLİRSİNİZ:





Hiç yorum yok :